سبک زندگی

پاکسازی پوست صورت با روش هایی متفاوت

پاکسازی پوست صورت

اهمیت پاکسازی پوست

بافت خارجی و نرم بدن به نام پوست که سرارسر بدن ما را پوشانده است در زیبایی تاثیر بسزایی دارد. پوست محافظی بین بدن و محیط خارج است. منافذ پوست صورت روزانه میتواند با انواع آلودگی، چربی و سلول های مرده پر شود. جلوگیری از مسدود شدن این منافذ، میتواند در جلوگیری و درمان جوش و آکنه تاثیر داشته باشد. لایه برداری و اسکراب پوست باعث از بین رفتن سلول های مرده و شفاف شدن پوست میشود.روش های مختلفی برای پاکسازی پوست صورت وجود دارد که روش های خانگی یکی از آسان ترین و کم عوارض ترین ترین روش هاست.

در اینجا میخواهیم روش های پاکسازی خانگی بسیار آسان و ساده ای را بیان کنیم که با کمترین امکانات قابل انجام است.

اهمیت پاکسازی پوست

روش پاکسازی پوست

عسل

عسل به کوچک کردن منافذ پوست و کاهش ترشح چربی کمک میکند. برای استفاده، میتوانید آنرا بطور یکنواخت روی صورت قرار داده و ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 20 تا 30 دقیقه بماند سپس با آب ولرم شست و شو دهید. انجام این کار 2 الی 3 بار در هفته به کوچک شدن منافذ و شفاف کردن پوستتان کمک میکند.

میتوانید با استفاده از عسل ماسک های ترکیبی تهیه کنید بطور مثال میتوانید آنرا با روغن زیتون و دارچین مخلوط کرده و از آن به عنوان ماسک خود استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت با عسل

لیمو ترش

لیمو ترس به دلیل داشتن اسید سیتریک باعث لایه برداری و پاکسازی پوست صورت میشود و پوست را شفاف میکند. برای استفاده از آن لیمو را نصف کنید و روی صورت خود ماساژ دهید. ممکن است کمی احساس سوزش کنید اما این سوزش کمی بعد از بین میرود. اگر احساس خشکی روی پوست خود کردید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

میتوانید آب لیمو ترش را با چند قاشق شکر ترکیب کنید و روی صورت خود ماساژ دهید. از این اسکراب میتوانید هفته ای 2 بار استفاده کنید.

 

پاکسازی پوست صورت با لیمو ترش

تخم مرغ

برای پاکسازی پوست صورت با استفاده از تخم مرغ، ابتدا سفیده آنرا جدا کنید. سفیده تخم مرغ منافذ پوست صورت را کوچک کرده و آنرا شفاف میکند.

سپس روغن زیتون و عسل را به آن اضافه کنید. در صورت حساسیت نداشتن به لیمو ترش، میتوانید چند قطره آب لیمو به آن بیفزایید. حدود 30 دقیقه پس از قرار دادن آن روی پوست، صورت خود را با آب ولرم تمیز کنید.

پاکسازی پوست صورت با تخم مرغ

خیار

خیار علاوه بر شفاف شدن پوست، آنرا به خوبی آبرسانی میکند و سیاهی دور چشم را کاهش میدهد. همچنین باعث کلاژن سازی و انعطاف پذیری و کاهش چین و چروک پوست میگردد.

برای تهیه ماسک موردنظر، پس از اینکه خیار را رنده کردید یا در غذاساز ریختید، کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. اکنون میتوانید آنرا به صورت و گردن خود بمالید. میتوانید این ماسک را پس از 20 دقیقه از روی پوست خود بردارید.

پاکسازی پوست صورت با خیار

زردچوبه

لک های پوستی که معمولا بر اثر تابش شدید نور آفتاب، افزایش سن یا آکنه ایجاد میشوند را میتوانید با استفاده از ماسک های خانگی برطرف کنید.

برای پاکسازی پوست صورت با این روش، یک قاشق چای خوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید؛ سپس آنرا بطور یکنواخت روی صورتتان پخش کنید. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

پاکسازی پوست صورت با زردچوبه

قهوه

ماسک قهوه سلول های مرده پوست را از بین میبرد و آنرا جوان تر و نرم تر میکند. این ماسک سبب سفت شدن و کند شدن روند پیری پوست میگردد.

برای تهیه این ماسک فوق العاده،2 قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری شکر و روغن زیتون مخلوط کنید. هچنین میتوانید قهوه را با موادی دیگر مثل عسل، روغن زیتون، دارچین و روغن نارگیل ترکیب نمایید و بعنوان ماسک استفاده کنید.

پاکسازی پوست صورت با قهوه

خاک رس

خاک رس باعث متعادل شدن چربی پوست و تغذیه آن میگردد. همچنین خاصیت چسبندگی دارد که لایه برداری، حذف سلول های مرده و در نتیجه پاکسازی پوست صورت کمک میکند.

برای استفاده از خاک رس بعنوان ماسک، از ترکیب خاک رس الک شده یا نرم شده به همراه گلاب طبیعی استفاده میکنیم تا به شکل خمیر در آید. سپس کل صورت را با آن پوشش میدهیم. پس از گذشت 20 دقیقه پوستتان را با خنک بشویید.

پاکسازی پوست صورت با خاک رس

نکته پایانی

بهتر است همیشه زمانی را در طی روز به پاکسازی پوست صورت خود اختصاص دهید. زیرا پوست شما در چگونه به نظر رسیدن ظاهر شما تاثیر قابل توجهی دارد. علاوه بر روش های ذکر شده بهتر است روزانه از ضد آفتاب نیز استفاده نمایید. زیرا اشعه های مضر آفتاب می‌توانند سرعت روند پیری پوست را افزایش داده و سبب ایجاد لک شوند. اما توجه داشته باشید در صورتی که پوست شما دچار مشکلاتی جدی است، روش های خانگی ممکن است تاثیر خیلی کمی را بر روی پوست شما داشته باشند. در این شرایط بهتر است برای بهبود ظاهر پوست خود از پزشک متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

شما چه روش های دیگری را برای پاکسازی پوست می‌شناسید؟

 

مطالب دیگر در تبیکال:

دلایل ریزش مو

محصولات مرتبط در تبیکال:

محلول پاک کننده صورت و چشم نیوساد

پک ژل شستشو و تونیک پاک کننده صورت Eshaoni مناسب پوست های خشک و حساس

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.