سبک زندگی

قوی ماندن در روزهای سخت

قوی ماندن در روزهای سخت

قوی بودن در شرایط سخت زندگی

همه‌ی ما در زندگی روزهای سختی را تجربه کرده ایم. عزیزی را از دست می‌دهیم، روابط ما دچار فروپاشی می‌شوند یا در راه رسیدن به هدف با شکست مواجه می‌شویم. رو به رو شدن با این شرایط به این علت است که باید نگرش خود را نسبت به برخی موضوعات تغییر دهیم. به همین دلیل جهان هستی در حال پیغام دادن به ماست تا در صورت وقوع دوباره این شرایط، سختی مشابهی را تجربه نکنیم. بطور مثال اگر پس از فوت یک نفر، حس و حال بدی به سراغ شما می‌آید، به این معنی است باور ما در مورد حضور انسان ها نادرست است. شما باید قبول کنید هیچ کدام از انسان های خوب و بد ماندنی نیستند. اما اگر همچنان بر عقیده قبلی خود پافشاری کنید باز هم چنین شرایطی را تجربه خواهید کرد. در هر صورت باید همه‌ی ما باید قوی ماندن در روزهای سخت را یاد بگیریم.

معمولا انسان های قوی پس از گذر از روز های سخت به فردی امیدوارتر و حتی شادتر تبدیل می‌شوند. هنگامی که افکار منفی به سراغ این افراد می‌آیند، میتوانند به خود یادآوری کنند که قوی تر از این شرایط هستند. اینکه چگونه روز های سختی را پشت سر گذاشته اند و می‌توانند آرامش درونی خود را حفظ کنند.

قوی بودن در شرایط سخت زندگی

خود مراقبتی

انسان های قوی خود مراقبتی را در اولویت زندگی خودشان قرار می‌دهند. زیرا می‌دانند در هر شرایطی باید از روح و جسم خود مراقبت کنند. در غیر این صورت، به جای مقابله با شرایط سخت، باید با نگرانی های درونی رو به رو شوند. در خود مراقبتی بهتر است رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. به ورزش و پیاده روی بپردازید. خواب کافی داشته باشید و…

رفتار مثبت

همیشه اتفاقاتی را که انتظار وقوع آنها را داریم، رخ نمی‌دهند. اما آنچه در این نقطه حائز اهمیت است، نحوه برخورد و عملکرد ماست. با داشتن رفتاری مثبت نه تنها از شرایط ناگوار به خوبی عبور می‌کنید، بلکه میتوانید فرد ایده‌آل تری باشید و قوی ماندن در روزهای سخت را نیز تمرین کنید. هنگام رو به رو شدن با مشکلات باید به خود یادآوری کنید از شرایط سخت گذشته عبور کرده اید. در نتیجه شرایط مشابهی که به وجود می‌آیند را نیز پشت سر خواهید گذاشت.

درس گرفتن از مشکلات

هنگامی که مشکلی در مسیر شما بوجود می‌آید، می‌توانید آن را روشی برای قوی تر کردن اراده خود قرار دهید. می‌توانید به این فکر کنید چه چیزی موجب رخ دادن این مشکل شده است. در کجای کار دچار اشتباه شده اید و چگونه از وقوع مجدد چنین اوضاعی می‌توان پیشگیری کرد. همچنین می‌توانید در این شرایط، درس های جدیدی برای رسیدن به هدف خود یاد بگیرید.

دوری از افراد منفی

افراد منفی قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانند حامیان خوبی باشند. نه تنها پای درد و دل های شما نمی‌نشینند بلکه شما را سرزنش می‌کنند. هر بار با این افراد صحبت می‌کنید احساس پوچی میکنید. علاوه بر اینکه سبک نمی‌شوید، احساس ناخوشایند تری پیدا خواهید کرد. این افراد معمولا بدبین هستند و شرایط را وحشتناک تر از آنچه که هست جلوه می‌دهند. وجود اینگونه اشخاص سبب خسته کنندگی زندگی شما می‌شود. آنها قوی ماندن در روزهای سخت را از شما سلب می‌کنند. حذف این افراد میتواند به شما قدرت و انرژی بالاتری در حل کردن مشکلات بدهد.

رویارویی با چالش های زندگی

هیچ انسان قدرتمندی وجود ندارد که از مشکلات فرار کرده باشد. این افراد مستقیما خود را در مقابل مشکلات قرار داده و آنرا کنترل می‌کنند. حتی اگر مشکل غیر قابل حل باشد، شرایط را طوری به دست می‌گیرند تا با مدیریت درست، نگرانی های خود را کاهش دهند.

قوی ماندن در روزهای سخت، رویارویی با چالش های زندگی

دریافت فرصت های جدید

افراد قوی می‌دانند برخی مشکلات و سختی ها در زندگی ممکن مسیر زندگی آنها را تغییر دهد. این تغییر معمولا نگران کننده و ترسناک است. اما از طرفی می‌تواند هیجان انگیز باشد. برای یک زندگی جدید، باید تفکراتتان را هم جدید کنید. باید این نکته را هم بدانید که نمی‌توان راه صد ساله را در یک شب رفت. در طی مدت زمان طولانی هنگامی که متوجه این تغییرات می‌شوید شگفت زده خواهید شد. اینکه چگونه توانستید با غلبه بر مشکلات به انسان بهتری تبدیل شوید و قوی ماندن در روزهای سخت را تجربه کنید. بنابراین می‌توانید بهتر از این هم باشید.

قوی ماندن در روزهای سخت، دریافت فرصت های جدید

شکرگزاری

برای قوی ماندن در روزهای سخت باید شکرگزار بود. شکرگزاری، حتی در روز های سخت زندگی، به معنی بی تفاوتی به مشکلات نیست. انسان شکرگزار توجه خود را به سمت نکات مثبت زندگی جلب می‌کند. به چیزهایی که در اختیار دارید فکر کنید نه چیزهایی که ندارید. این شکر گزاری سبب میشود تمرکز بیشتری نسبت به داشته هایتان و اتفاقات مثبت داشته باشید. بنابراین می‌توانید انسانی قوی باشید که دارای یک ذهن مثبت است و می‌تواند در شرایط دشوار راه حل های مناسب را پیدا کند.

کمک از دیگران

کمک نگرفتن از دیگران به معنی قوی بودن نیست. گاهی اوقات نمی‌توان به تنهایی وارد عمل شد. گاهی این تقاضای کمک موجب تحکیم روابط شما خواهد شد. می‌توانید از افراد خیرخواه و پشتیبان زندگی خود درخواست کمک کنید تا شرایط سخت را راحت تر پشت سر بگذارید.

برنامه ریزی مناسب

برای داشتن آمادگی بیشتر هنگام برخورد با مشکلات آینده، بهتر است برنامه ای داشته باشید تا توانایی های خود را بالا ببرید. روش های جدیدی را تجربه کنید. استرس و اضطراب را از خود دور کرده و با مشکلات رو به رو شوید. شخصیت خود را ارتقا دهید و بدانید همیشه می‌توانید قوی تر از آنچه که بوده اید، باشید.

همیشه و در هر شرایطی می‌توان موفق بود و از نو شروع کرد. به گذشته فکر نکنید و سعی کنید بر روی آینده تمرکز کنید. هیچ گاه امید خود را از دست ندهید؛ زیرا همیشه می‌توان راه حل مناسب را پیدا کرد. این موضوع را در نظر داشته باشید که مشکلات و چالش ها، جزئی از مسیر زندگی هستند. با قوی ماندن در روزهای سخت می‌توان رو به جلو حرکت کرد و احساس خوبی داشت.

برنامه ریزی مناسب برای قوی ماندن در روزهای سخت

 

کلام آخر

بسیاری از افراد در برابر چالش های زندگی سر تسلیم فرود می‌آورند اما برخی دیگر آنها را قبول کرده و سعی می‌کنند با آن ها مانند مراحل دیگر زندگی رو به رو شوند. باید در نظر داشته باشید تا چیزی را آغاز نکنید، نمی‌توانید چیز زیادی درباره آن بدانید. پس اگر فکر می‌کنید قوی ماندن در روزهای سخت برای شما کاری دشوار است باید ابتدا اصول آن را در پیش بگیرید. حتی در بسیاری از موارد یک شخص ممکن است روش های مختلفی را امتحان کند تا راهکار مخصوص خود را دریابد. از طرفی می‌دانیم که عمر انسان کوتاه است و آنقدر که باید به او فرصت داده نمی‌شود تا آن را در اندوه و شکست سر کند. بنابراین بهتر است با قدرت روزهای دشوار زندگی را سپری کرده و روز های در پیش رو را برای خود لذت بخش تر کنیم!

اگر این مطلب مورد استقبال شما قرار گرفته است، دیدگاه های خود را در این مورد برای ما یادداشت کنید. نظرات شما موجب دلگرمی ماست.

 

 

مطالب دیگر در تبیکال:

عوامل ضعیف شدن چشم

سکسکه و راه حل های رفع آن در طب سنتی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.