نقد و بررسی

روش های پرپشت شدن ابروها

پرپشت شدن ابروها

ابروهای طبیعی و پهن

داشتن ابروهای پهن و پرپشت، می‌تواند بر زیبایی صورت تاثیر بسزایی داشته باشد. ابروهای طبیعی و پرپشت، باعث افزایش گیرایی چشم ها شده و جذابیت آنها را بالا می‌برد. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال روش هایی برای پرپشت شدن ابروهای خود هستند. زیرا نازک بودن یا خالی بودن آنها می‌تواند اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه روش های طبیعی و خانگی موثر برای پرپشت شدن ابروها را توضیح می‌دهیم. این روش ها بسیار ساده هستند و می‌توان مواد آن را به آسانی تهیه نمود. اما بهتر است ابتدا دلایل کم پشتی و ریزش موهای ابرو را بدانیم.

پهن و پرپشت شدن ابروها

علت های کم پشتی و ریزش ابروها

  • برداشتن ابروها
  • افزایش سن
  • اگزما
  • شیمی درمانی
  • مشکلات مربوط به تیروئید
  • بارداری
  • استرس زیاد
  • عوارض برخی داروها
  • آلوپسی
  • اختلال هانسن
  • کمبود برخی ویتامین ها مانند ویتامین D و ویتامین B12

 

روش های پرپشت شدن ابروها

تغذیه:

اگر در رژیم غذایی شما، مواد مغذی و معدنی کمی وجود داشته باشد، می‌تواند در حجم ابروها تاثیرگذار باشد. برای کمک به بدن جهت داشتن ابروهای پرپشت، باید برخی مواد مغذی مهم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پروتئین

پروتئین یکی از مواد مورد نیاز و مهم برای هر سلول است که از بافت های بدن حفاظت می‌کند. همچنین می‌تواند باعث رشد ابروها شود. این ماده در مواد غذایی مختلف مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، غلات و… وجود دارد.

ویتامین های گروه B

این ویتامین ها حلال در آب هستند که می‌توانند به پرپشت شدن ابروها کمک کنند. ویتامین های B در مارچوبه، غلات، موز، ذرت، سیب زمینی و… وجود دارند. همچنین می‌توانید از مکمل های ویتامین B برای رشد ابروهای خود استفاده کنید.

امگا 3

امگا 3 نوعی اسید چرب است که فواید بسیار زیادی دارد. این ماده باعث کاهش وزن، سلامت پوست، جلوگیری از ریزش مو و رشد آن نیز می‌شود. از آنجایی که بدن انسان نمی‌تواند امگا 3 تولید کند، باید آن را از طریق مواد غذایی بدست آورد. ماهی سالمون، قزل آلا، ماهی ساردین، گردو، دانه کتان و اسفناج دارای امگا 3 هستند. استفاده از مکمل های امگا 3، یکی دیگر از راه های دریافت این اسید چرب توسط بدن است.

روی یا زینک

پس از آهن، بیشترین مقدار مواد معدنی در بدن، مربوط به روی است. روی، سیستم ایمنی را تقویت کرده و در سلامت پوست و مو، نقش مهمی را ایفا می‌کند. این ماده در آجیل، حبوبات، گوشت گاو، صدف، خرچنگ دریایی، ماهی ساردین، لبنیات، تخم مرغ، غلات، قارچ و مارچوبه قرار دارد و شما می‌توانید از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 

استفاده از مواد طبیعی:

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن هایی که بسیای از افراد آن را برای تحریک رشد و پرپشت شدن ابروها و مژه خود استفاده می‌کنند. این روغن دارای ویتامین E و اسیدهای چرب و مواد معدنی است. این مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و باعث رساندن مواد مغذی به موها می‌گردند. در نتیجه در ضخامت و سلامت موها تاثیرگذاراند. برای استفاده از روغن کرچک، هنگام شب، مقدار کمی از آن را به ابروها زده و صبح بشویید.

پرپشت شدن ابروها با روغن کرچک

روغن زیتون

در پایان روز، کمی روغن زیتون را روی ابروهای خود بکشید و در هنگام صبح آن را پاک کنید. این کار ضخامت ابروهای شما را افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید این روغن را با عسل ترکیب کرده و روی ابروهای خود قرار دهید.

زرده تخم مرغ

یکی از راه های پرپشت شدن ابروها، استفاده از زرده تخم مرغ است. این ماده باعث ضخیم تر شدن موهای ابرو می‌شود. می‌توانید کمی زرده تخم مرغ را به ابروهای خود کشیده و پس از 30 دقیقه بشویید. همچنین می‌توانید از ترکیب زرده تخم مرغ با آبلیمو یا روغن زیتون استفاده کنید. لیمو دارای اسیدفولیک، ویتامین C و مواد مغذی دیگری است که باعث رشد ابروها می‌شود.

پرپشت شدن ابروها با زرده تخم مرغ

آلوئه ورا

آلوئه ورا سبب حفظ رطوبت مو شده و با تحریک فولیکول های مو، موجب رشد و پر پشت شدن ابرو می‌شود. برای این امر، برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل بدست آمده را روی ابروهای خود بگذارید. پس 30 دقیقه می‌توانید آنها را بشویید.

کپسول ویتامین E

ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که از آسیب به موها پیشگیری کرده و خونرسانی در سطح پوست را افزایش می‌دهد. رشد موها را بالا برده و سبب پرپشت شدن آنها می‌شود.

برای استفاده از این ویتامین، کپسول آن را از برش داده و محلول روغنی آن را روی ابروهای خود بکشید.

آب پیاز

برای پرپشت شدن ابروها می‌توان از آب پیاز نیز اسفاده کرد. آب پیاز فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد آنها را افزایش می‌دهد. همچنین به تولید بافت های کلاژن برای پرپشتی مو نیز کمک می‌کند.

ابتدا یک پیاز کوچک را برش داده و رنده کنید. پیاز رنده شده در یک پارچه گذاشته و زیر آن یک ظرف قرار دهید. سپس آب آن را بگیرید. پنبه ای در آب پیاز قرار داده و آن را روی ابروهای خود بکشید. پس از حدود 20 تا 30 دقیقه آن را از روی ابروهای خود پاک کنید.

پرپشت شدن ابروها با آب پیاز

روغن درخت چای

روغن درخت چای مانع از ریزش ابرو شده و به رشد موها سرعت می‌بخشد. هنگام شب زمانی که پوست خود را پاک کردید، مقداری از این روغن به ابرو بزنید و هنگام صبح آن را پاک کنید. استفاده طولانی مدت از روغن درخت چای، سبب پرپشت شدن موهای ابرو می‌شود.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله حاوی پروتئین، لسیتین، اسید نیکوتینیک بوده که سرعت رشد موها را بالا می‌برد.

قبل از استفاده، یک روز قبل دانه ها را خیس کنید. سپس آن ها را له کرده تا ماده ای شبیه خمیر بدست آید. این خمیر را روی ابروهای خود بکار ببرید. این امر را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

پرپشت شدن ابروها با دانه شنبلیله

روغن رزماری

روغن رزماری سرعت رشد موها را به شدت بالا می‌برد و موجب پرپشت شدن ابروها می‌شود. برای استفاده، مقداری از آن را روی پنبه یا گوش پاک کن ریخته و روی ابروهای خود بکشید. سپس به خوبی ماساژ دهید تا جذب شود.

پرپشت شدن ابروها با روغن رزماری

روغن آفتابگردان

این روغن حاوی اسیدهای چرب مونو، اسیدهای لینولئیک، توکوفرول ها و کاروتنوئید هاست. روغن آفتابگردان به رشد طبیعی مو کمک کرده و از ریزش آن پیشگیری می‌کند. همچنین با تغذیه موها مانع از آسیب به آنها می‌شود.

پیشگیری از کم پشتی ابروها

  • از موچین و وکس استفاده نکنید و از اصلاح و بند انداختن بیش از حد موها بپرهیزید.
  • استرس را از خود دور کرده و خواب کافی داشته باشید.
  • از استفاده بیش از اندازه مداد و سایه ابرو خودداری کنید.
  • سلول ها مرده پوست را از بین ببرید. زیرا این سلول ها لایه ای روی ابرو ایجاد می‌کند. این لایه رشد ابرو ها را کندتر کرده ظاهری نامناسب را برای صورت ایجاد می‌کنند.

ابروهای پرپشت، پیشگیری از کم پشتی ابروها

ختم کلام

ابروهای طبیعی و پرپشت، شما را جوان تر نشان داده و ظاهری زیباتری به شما می‌بخشد. اگر شما ابروهای کم پشتی دارید می‌توانید با بکار بردن هر کدام از روش های نام برده شده، به تقویت ابروهای خود کمک کنید. اما باید در نظر داشته باشید که سرعت رشد موهای ابرو پایین بوده و نمی‌توان تنها با چند روز رسیدگی به آنها، انتظار نتیجه دلخواه را داشت. بنابراین نیاز است که در این پروسه صبور باشید. بی شک ثمره تلاش خود را در زمینه خواهید دید!

اگر شما روش دیگری غیر از روش های ذکر شده را انجام داده و نتیجه گرفته اید، آن را برای ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

مطالب دیگر در تبیکال:

عصب کشی دندان چگونه انجام می‌شود؟

تقویت سیستم ایمنی بدن

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.