نقد و بررسی

فواید شگفت انگیز گیاه آلوئه ورا

فواید گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا را بهتر بشناسیم

گیاه آلوئه ورا، گیاهی است که معمولا در مناطق خشک رشد میکند که به گیاه کاکتوس شباهت دارد. این گیاه گوشتی و آبدار، دارای برگ هایی پهن و تیغ دار است و حداکثر 2متر ارتفاع دارد. اگر تیغ های آلووئه ورا را جدا یا از وسط آنرا نصف کنیم، ژلی از آن بیرون می آید که خواص فراوانی دارد. این ژل امروزه در درمان بسیاری از بیماری ها و درمان لک های صورت تاثیر فراوانی دارد.

96 درصد گیاه آلوئه ورا از آب و 4درصد دیگر آن، از 75 نوع ماده مختلف تشکیل شده است. ترکیباتی مانند پلی ساکارید که قادر به ترمیم و کاهش التهاب و خاصیت آنتی باکتریال است. این گیاه حاوی حداقل 3 اسید چرب با ویژگی ضد التهابی برای روده کوچک و بزرگ و معده است. ویتامین های  A , B1 , B2 , B6 , B12 , C , E میتواند اسید آمینه های مورد نیاز بدنتان را در اختیار شما قرار دهد.

ژل آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین میباشد که موجب پیشگیری از تورم و درد میشود و روند بهبودی را سریعتر میکند. آنتراکوئین موجود در این ژل در مقادیر کم از به وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری کند. این ژل برای بهبود جای زخم و جراحات پوستی، سوختگی ها و یخ زدگی بسیار مفید است. به دلیل اینکه این عصاره دارای خواص ضد میکروبی است میتوان از آن برای عفونت های میکروبی معده ای استفاده کرد. همچنین اسیدهای معده را کاهش میدهد در نتیجه در درمان زخم معده تاثیر دارد! مصرف خوراکی آن نیز به هضم غذا کمک میکند.

گیاه آلوئه ورا

فواید گیاه آلوئه ورا

مراقبت از پوست

با ارزش ترین خاصیت گیاه آلوئه ورا که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم، تاثیر آن بر روی ترمیم آسیب های پوستی و پیشگیری از آنهاست. بهترین راه لایه برداری پوست و به کاهش لک های پوستی کمک میکند. به علت داشتن ویژگی آنتی باکتریال در درمان بسیاری از جراحت ها، اگزما، تاول ، نیش حشرات، بریدگی و آکنه موثر است. برای اینکه پوستی جوان و سالم داشته باشید میتوانید از این ترکیب هر روز روی پوست خود بمالید.

برای استفاده از این ژل، پس از خمیری شکل کردن آن توسط غذاساز، کمی عسل به آن بیفزایید: سپس آنرا بصورت یکنواخت روی صورت خود قرار دهید. میتوانید پس از حدود 20 دقیقه آنرا از روی صورت خود پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید، میتوانید از روغن زیتون در ماسک خود استفاده کنید.

مراقبت از مو

این ماده میتواند به رشد طبیعی و جلوگیری از ریزش موها کمک شایانی کند. این ژل حاوی آنزیم هایی متعددی است که محرکی برای رشد موهای جدید هستند. به این دلیل که سرعت جریان گردش خون را افزایش میدهند و سبب تغذیه فولیکول های مو میگردند. از طرفی این ماده به دلیل ویژگی ضد باکتری از ایجاد شوره روی پوست سر جلوگیری میکند. هم چنین دارای فواید ضد التهابی میباشد که میتواند طاسی الگوی مردانه را درمان ببخشد.

ضد سرطان

ژل گیاه آلوئه ورا به دلیل داشتن ماکروفاژ ها موثر و تولید نیتریک اسید، قابلیت مهار تومور را دارد. مطالعات نشان داده قابلیت ضد تومور و ایمن سازی به دلیل وجود پلی ساکارید در آلوورا وجود دارد اما ممکن است در موارد بسیار پیشرفته موثر نباشد .

درمان بیماری های دندان و لثه

پودر آلوئه ورا هرگونه عفونت و کبودی را درمان میکند و ژل آن میتواند به حفظ لثه ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کند؛ باعث نابودی میکروب های بیماری زای دهان میگردد.

درمان بیماری های دندان و لثه با گیاه آلوئه ورا

درمان استرس

این گیاه میتواند سلول را حیات ببخشد و اثر تنظیم کنندگی و و کنترل کنندگی روی بدن داشته باشد؛ در نتیجه میتواند در شرایط استرس آور تعادل بدن را حفظ کند به این علت میتواند روی سیستم ایمنی بدن کنترل داشته باشد.

درمان دیابت

طبق پژوهش های انجام شده، گیاه آلوئه ورا قادر است آنزیم هایی که در پانکراس وجود دارند را فعال نماید که در افرادی که به دیابت و هیپوگلیسمی مبتلا هستند، قند خون را به تعادل میرساند.

درمان دیابت با گیاه آلوئه ورا

دیگر خواص بی نظیر آلوئه ورا:

ژل گیاه آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی مانند آمیلاز، اکسیداز، فولیک اسید ، کاتاز و لیپاز، نیاسین است که به کم شدن چربی و قند خون کمک میکند. مصرف مداوم آن در تصفیه خون و تنظیم فشار خون موثر است.

بر حسب تحقیقات مانوز استیله دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز می باشد که ویروس را مورد حمله قرار میدهد و تاثیر AZT را اقزایش میدهد. حال اگر این ماده با آلوورا ترکیب شود ، میزان AZT را تقلیل میدهد. این کار عوارض جانبی AZT را تا مقدار قابل توجهی میکاهد.

بخور آلوئه ورا، تسکین دهنده درد سینوزیت است؛ بخار آبی که حاوی آلوئه وراست برای شخصی که به بیماری آسم مبتلا میباشد، مفید است.

 

نکته پایانی

گیاه آلوئه ورا خواص فراوانی دارد که به چند نمونه از آنها اشاره کردیم. شما می‌توانید این گیاه را از گلفروشی ها تهیه کنید. البته توجه داشته باشید که آلوورا نیز مانند گیاهان دیگر به مراقبت های خاص خود نیاز دارد. این گیاه به آب و هوای گرم نیاز داشته و باید روزی 7 تا 8 ساعت در مقابل نور خورشید قرار بگیرد. با توجه به آب و هوا، یک بار در هفته و یا حتی کمتر باید به آن آب داد. اطلاعات بیشتری را می‌توانید در هنگام خرید از فروشنده بپرسید.

می‌توانید دیگر خواص آلوئه ورا را نام ببرید؟

 

 

 مطالب دیگر در تبیکال:

دلایل بی اشتهایی عصبی و راه های درمان آن

عوامل ضعیف شدن چشم

محصولات مرتبط در تبیکال:

شامپو بچه جکسون حاوی عصاره آلوورا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.