نقد و بررسی

بلند شدن مژه ها با روش های طبیعی

بلند شدن مژه ها با روش های طبیعی

داشتن مژه های بلند طبیعی

بسیاری افراد از داشتن مژه های بلند لذت می‌برند و برای بلند تر و پرپشت نشان دادن آنها، از ریمل و انواع مژه مصنوعی استفاده می‌کنند. این امر شاید برای چندین ساعت مژه های افراد را زیباتر نشان دهد اما در دراز مدت باعث ریزش آن ها شده و از رشد آنها کاهش می‌دهد. اما برای بلند شدن مژه ها روش هایی طبیعی نیز وجود دارد که عوارض جانبی ندارند. این راهکار ها را در زیر برای شما شرح داده ایم.

بلند شدن مژه ها با روش های طبیعی

استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون که مادر تمام روغن های مناسب پوست و مو است، دارای مقدار زیادی ویتامین E و اسید اولئیک می‌باشد. این مواد مژه را تقویت کرده و به رشد آنها کمک می‌کنند و از سویی دیگر خشکی موها را رفع کرده و در نرم کردن موها تاثیرات مثبتی دارند.

استفاده از روغن کرچک

بکار بردن روغن کرچک یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای برای پرپشت شدن و بلند شدن مژه هاست. این روغن مژه های شما را ضخیم تر کرده و رشد آنها را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید یک فرچه ریمل را به کمی روغن کرچک آغشته کرده و شب ها قبل از خواب و استراحت آن را بر روی مژه های خود بکشید. در صورت تمایل می‌توانید آن را با کمی روغن زیتون نیز ترکیب کنید.

استفاده از روغن هسته انگور

این روغن فاقد کلسترول بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی آن به ترتیب 50 و 20 برابر بیشتر از ویتامین E و ویتامین C می‌باشد. این ماده با اثرگذاری فوق العاده بر پیاز موی مژه ها، رشد آنها را افزایش می‌دهد. می‌توانید کمی از این روغن را به پلک های خود آغشته کنید و پس از حدود  2 تا 3 ساعت آن را بشویید.

استفاده از روغن رزماری

روغن رزماری یکی ار روغن هایی است که قدرت نفوذ بالایی دارد. بوی گرمی دارد و بر سیستم اعصاب مرکزی تاثیر مثبت می‌گذارد. علاوه بر آن مژه ها را نیز تقویت کرده و در دراز مدت بر رشد آنها تاثیر می‌گذارد.

استفاده از روغن اسطوخودوس

رادیکال های آزاد مولکول های مضری هستند که ریزش موها را برای فرد به همراه می‌‌آورند. روغن اسطوخودوس با خاصیت آنتی اکسیدانی خود تاثیر این رادیکال های آزاد را خنثی کرده و و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. از طرفی دیگر با تاثیر بر رشد موها، طول آنها را افزایش می‌دهد. می‌توانید این روغن را با کمی روغن نارگیل ترکیب کرده و شب ها قبل از خواب آن را بر روی مژه های خود بزنید.

استفاده از روغن اسطوخودوس برای بلند شدن مژه ها

استفاده از روغن سیاه دانه

روغنی که از سیاه دانه بدست می‌آید خواص زیادی برای پوست و مو دارد. این روغن را می‌توان به عنوان یک لوسیون برای مژه و ابروهای خود استفاده کرد. روغن سیاه دانه مژه ها تیره تر کرده و با جلوگیری از ریزش، آنها را بلند می‌کند.

استفاده از کره شی

برای بکار بردن کره شی یا روغن درخت قلم می‌توانید کمی از آن را در بین انگشتان خود قرار دهید تا به حالت مایع درآید. سپس آن را بر روی مژه های خود قرار دهید. این روغن یک منبع غنی از ویتامین های E و A است که با تغذیه فولیکول های مو، آنها را بلند می‌کند.

استفاده از کره شی برای بلند شدن مژه ها

استفاده از آلوئه ورا

بکار بردن آلوئه ورا یکی از بهترین روش های خانگی برای رشد، تقویت و بلند شدن مژه هاست. در این گیاه ویتامین ها و موادی مغذی وجود دارد که مژه های شما را بلند و ضخیم می‌کند. بدین منظور می‌توانید برگ آلوئه ورا را از وسط برش داده و ژل بدست آمده از آن را با کمی روغن جوجوبا یا نارگیل ترکیب کنید. این محلول را با یک برس به مژه های خود بزنید و پس از حدود 1 ساعت بشویید.

استفاده از چای سبز

جهت استفاده از چای سبز برای بلند شدن مژه ها، مقداری از برگ های آن را درون آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد. پس از آن سرد شدن آن، یک پارچه کتان را به چای دم کشیده آغشته کنید و بر روی مژه های خود بکشید. روزی 1 تا 2 بار این کار را انجام دهید. چای سبز حاوی کافئین و فلانوئید است که رشد مژه ها را سرعت می‌بخشد.

استفاده از کپسول ویتامین E

ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی فوق العاده ای بوده و به گردش در آمدن خون در فولیکول های مو را افزایش می‌دهد. در نتیجه به بلند شدن و رشد آنها کمک می‌کند. برای استفاده از ویتامین E کپسول آن را تهیه نموده و با سوزن آن را سوراخ کنید. روغنی که از آن بدست می‌آید را بر روی مژه های خود بکشید و هنگام صبح بشویید.

استفاده از پوست لیمو ترش

کمی پوست لیمو را رنده کنید و با یک سوم روغن زیتون یا روغن کرچک ترکیب نمایید و اجازه دهید 1 تا 2 روز بگذرد. پس از آن برای استفاده از این روغن، هر شب آن را بر روی مژه های خود قرار دهید. این ترکیب با دارا بوده ویتامین های E، C و A به مژه های شما استحکام می‌بخشد و رشد آن ها را افزایش می‌دهد.

استفاده از بیوتین

بیوتین یا همان ویتامین H برا پوست و مو فواید زیادی دارد. البته باید آن را روزانه و تحت نظر پزشک استفاده کرد. این ویتامین رشد و ضخامت موها را افزایش داده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را جهت بلند شدن مژه های خود بکار ببرید.

استفاده از بیوتین برای بلند شدن مژه ها

استفاده از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و پروتئین ماده ای ضروری برای موهاست. سفیده تخم مرغ مقاومت موها را افزایش داده و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. می‌توانید سفیده تخم مرغ را با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روزی 2 ساعت روی مژه های خود قرار دهید. این امر به مرور زمان مژه ها را بلند تر می‌کند.

دلایل ریزش مژه ها

  • برای بلند شدن مژه ها باید صبر زیادی به خرج دهید. از طرفی نمی‌توانید توقع رشد بیش از حد داشته باشید. شما باید سعی کنید از ریزش مژه های خود پیشگیری کنید و با صبوری برای رشد مژه های جدید تلاش نمایید.
  • سعی کنید بیش از اندازه از فرمژه استفاده نکنید. این کار ریزش مژه ها را افزایش می‌دهد. به خصوص مژه هایی که استحکام کمتری دارند.
  • گاهی اوقات علت ریزش مژه ها، افزایش رشد باکتری ها و خشک شدن پوست می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با مراجعه به پزشک از محصولات مناسب پوستی استفاده کنید تا از این اتفاق جلوگیری کنید.
  • رژیم غذایی مناسبی را بکار بگیرید. در واقع رژیم غذایی شما باید شامل ویتامین A، ویتامین D، پروتئین و تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن شما باشد. رژیم غذایی مناسب علاوه بر تاثیر مثبت بر عملکرد های بدن، به سلامت مو و پوست شما نیز کمک می‌‌‌کند.
  • از لوازم آرایشی مربوط به چشم کمتر استفاده کند. معمولا پس از چند ساعت استفاده از این لوازم، باکتری هایی در این قسمت رشد می‌کنند. این باکتری ها گاهی علاوه بر ریزش مژه ها موجب عفونت های چشمی نیز می‌شوند. بنابراین واجب است هر شب قبل از خواب صورت و چشمان خود را از هرگونه لوازم آرایشی پاک کنید. علاوه بر این موارد استفاده بیش از اندازه از مژه مصنوعی و کاشت مژه، فولیکول های مو را ضعیف کرده و باعث ریزش آنها می‌شود.

دلایل ریزش مژه ها

خلاصه

در این مطلب برای شما روش های بلند شدن مژه ها را بیان کردیم. برخی افراد ممکن است با چندین بار بکاربردن روش های بالا نتیجه نگیرند. اما همانطور که گفتیم برای افزایش رشد مژه ها باید صبوری زیادی به خرج داد. زیرا رشد موهای پلک مانند رشد موهای سر نیست و طبیعتا برای نتیجه گیری زمان بیشتری خواهد برد. آیا شما تا به حال روشی را بکار برده‌اید که در زمان کم باعث رشد مژه های شما شود؟

 

 

مطالب دیگر در تبیکال:

درمان برفک دهان

محصولات مرتبط در تبیکال:

پک میسلارواتر و تونیک پاک کننده صورت Eshaoni مناسب پوست خشک و حساس

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.