نقد و بررسی

خواص فوق العاده روغن آرگان

خواص روغن آرگان

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از میوه درختی به نام آرگان تهیه می‌شود که در کشور مراکش قرار دارد. این درخت عمری طولانی دارد که در 30 سالگی میوه می‌دهد. درون این میوه مغزی قرار دارد که می‌توان روغن را از آن تهیه نمود. روغن آرگان مقدار زیادی ویتامین A ، ویتامین C، ویتامین E، امگا 3، امگا 9، اسید های چرب و آنتی اکسیدان است. مردم مراکش از این روغن برای پوست و مو و حتی در طبخ غذا استفاده می‌کنند. این روغن می‌تواند از آسیب های پوست و مو پیشگیری کرده و آنها را ترمیم کند. به همین دلیل است که امروزه مشاهده می‌کنیم این روغن آرگان در محصولات پوست و مو استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر به بیان فواید و خواص روغن آرگان می‌پردازیم .

روغن آرگان چیست

خواص روغن آرگان

مو یکی از ویژگی های ظاهری هر فرد است که در زیبایی و اعتماد به نفس تاثیرگذار است. هنگامی که موهای شما آسیب می‌بینند، زمان آن رسیده که به آنها رسیدگی کنید. استفاده از روغن آرگان یکی از بهترین گزینه ها برای این امر است. خواص روغن آرگان شامل موارد زیر می‌شود:

رفع شوره سر

روغن آرگان به دلیل دارا بودن مقدار زیاد ویتامین E و آنتی اکسیدان، موجب نرمی پوست سر می‌شود. در نتیجه مانع از پوسته پوسته شدن سر و ایجاد شوره می‌گردد. استفاده از شامپو های ضد شوره سبب رسیدن مقدار زیادی مواد شیمیایی به موهای شما می‌شوند که ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشند. اما استفاده از روغن آرگان یک روش طبیعی است که می‌توان با آن پوست سر را آبرسانی کرد.

رفع موخوره

بسیاری از کسانی که موهای بلند دارند، دچار موخوره می‌شوند. به منظور پیشگیری از این اتفاق می‌توان از روغن آرگان استفاده کرد. این روغن با نفوذ به درون ساقه مو، آن را تقویت می‌نماید. کافی است مقداری از آن را بر روی ساقه موها ماساژ دهید. این امر همچنین باعث افزایش ضخامت موها نیز می‌‍‌شود.

رفع وزی مو

بسیاری از افراد، از وز بودن موهای خود ناراضی هستند و از انواع مواد شیمیایی بر رفع آن استفاده می‌کنند که در دراز مدت ممکن است به موهای آنها آسیب وارد کند. گفتیم که روغن آرگان دارای مقدار زیادی امگا 3، امگا 9 ویتامین E است. این مواد با وزی مو مقابله کرده و در نتیجه موجب نرمی موها می‌شوند. با ماساژ چند قطره روغن بر روی ساقه مو، می‌توانید وزی موی خود را درمان کنید.

رفع وزی مو با روغن آرگان

درخشندگی مو

از خواص روغن آرگان می‌توان از تاثیر فوق العاده آن بر موها بهره برد. مو نیز مانند پوست می‌تواند در معرض آسیب های زیادی قرار بگیرد. نور خورشید، انواع آلودگی، رژیم غذایی نامناسب و حتی تغییر در سبک زندگی از جمله مواردی هستند که این آسیب ها را ایجاد می‌کنند. این روغن به دلیل داشتن انواع ویتامین و آنتی اکسیدان درخشندگی موهای شما را تامین کرده و سبب استحکام آنها می‌شود.

درخشندگی و نرمی مو با روغن آرگان

ترمیم موهای آسیب دیده

اگر بیش از حد از مواد شیمیایی یا اتوی مو استفاده کنید، به احتمال زیاد موهای شما آسیب می‌بینند. روغن آرگان سرتاسر موهای شما را آبرسانی و تقویت کرده و به مرور زمان این آسیب ها را از بین می‎‌برد.

ترمیم موهای آسیب دیده با روغن آرگان

درمان آکنه

این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های گوناگون و ویتامین E، از هرگونه التهاب پیشگیری می‌کند. افرادی که بر روی پوست خود آکنه دارند، می‌توانند این روغن را پوست خود ماساژ دهند. استفاده طولانی مدت از آن جای جوش ها را نیز محو کرده و به پوست ظاهری زیبا می‌بخشد.

رفع ترک های پوستی

از دیگر خواص روغن آرگان رفع ترک های پوستی است. در صورتی که بر روی نقاط مختلف بدن خود ترک های پوستی دارید، می‌توانید برای رفع آن از روغن آرگان استفاده کنید.

سلامت ناخن ها

ناخن ها نشان دهنده سلامت شما هستند. این روغن به دلیل داشتن ویتامین های مختلف، درخشندگی و سلامت ناخن های شما را تامین می‌کند. بدین منظور می‌توانید در زمان خواب مقداری روغن آرگان را بر روی ناخن هایتان بمالید.

سلامت ناخن ها با روغن آرگان

نرمی لب

داشتن لب های سالم و درخشان، در زیبایی شما تاثیر زیادی می‌گذارد. برای این امر، چند قطره روغن آرگان را به همراه شکر ترکیب کنید. این ترکیب را می‌توانید برای از بین بردن سلول های مرده لب بکار ببرید.

نرمی لب با روغن آرگان

پیشگیری از پیری زودرس پوست

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و اشعه فرابنفش خورشید، موجب پیری و آسیب به پوست می‌شود. به دلیل این شرایط، رادیکال های آزاد در پوست تجمع پیدا کرده و با از بین بردن رطوبت، سطح آن را خشک می‌کنند. از جمله عوارض خشکی پوست، پیری زودرس آن است. این ماده به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین E، اثرات رادیکال های آزاد را خنثی کرده و رطوبت را به پوست شما باز می‌گرداند. علاوه بر این حالت کشسانی و سفتی پوست را نیز حفظ می‌نماید که یکی از مورد توجه‌ترین خواص روغن آرگان به حساب می‌آید.

تغذیه پوست

میزان زیادی از زیبایی چهره، به پوست شما بستگی دارد. به همین دلیل سلامت آن بسیار مهم است. به دلیل اینکه پوست روزانه در معرض انواع آلودگی قرار می‌گیرد، باید بطور روزانه آن را تمیز و مرطوب کرد. می‌توان از روغن آرگان برای تغذیه پوست و مرطوب کردن آن استفاده کرد. پس از پاکسازی پوست در انتهای روز، استفاه از روغن آرگان، موجب درخشنگی و مرطوب سازی پوست شما می‌شود.

پاکسازی پوست با روغن آرگان

کرم اصلاح صورت

آقایان معمولا هزینه زیادی را برای خرید کرم های اصلاح صورت می‌پردازند. اما مواد دیگر هم هستند که می‌توان بدون نگرانی آنها را در این زمینه استفاده کرد. روغن آرگان یکی از بهترین گزینه ها در این مورد است که صرفه جویی در هزینه های شما را نیز به همراه دارد. همچنین به جای استفاده از افترشیوها به عنوان کرم بعد از اصلاح، می‌توان از این روغن استفاده نمود.

رفع ریزش مو

بسیاری از افراد امروزه با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنند. از دیگر فواید و خواص روغن آرگان، کمک به درمان ریزش مو است. این روغن علاوه بر اینکه به رفع ریزش مو کمک می‌کند، در طولانی مدت، باعث رویش موهای جدید نیز می‌گردد.

رفع ریزش مو با روغن آرگان

کاهش کلسترول

علاوه بر موارد گفته شده، روغن آرگان در کاهش کلسترول خون موثر است. این روغن به دلیل دارا بودن استرول های گیاهی موجب کاهش التهاب بدن می‌شود. این استرول ها که اسیدهای چرب غیر اشباع هستند، به بالا بردن چربی مفید خون کمک می‌کنند و جذب کلسترول را پایین می‌آورند.

نکات مهم:

  • دقت کنید که روغن آرگان را در بطری های تیره رنگ نگهداری کرده و به دور از نور خورشید قرار دهید.
  • این روغن را در طرف پلاستیکی نگهداری نکنید. چون ممکن است با پلاستیک واکنش داده و و از خواص روغن آرگان بکاهد.
  • مطمئن شوید که روغنی که تهیه می‌کنید، صد در صد خالص و ساخت کشور مراکش باشد.
  • روغن آرگان اصل باید کاملا شفاف و بدون هرگونه رسوب باشد.
  • در نظر داشته باشید که روغن آرگان خوراکی کمی از روغن آرگان آرایشی و مراقبتی تیره تر است.

 

ختم کلام

روغن آرگان که به طلای مایع نیز معروف است، فواید زیادی دارد که با بیشتر آنها آشنا شدیم. بسیاری از افراد از این روغن برای پوست و موی خود استفاده می‌کنند اما همانطور که گفتیم این روغن بصورت خوراکی برای کاهش سطح کلسترول خون و بهبود گوارش نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد تهیه روغن آرگان با کیفیتی را دارید، محصولی را تهیه کنید که حاوی رایحه، مواد افزودنی و نگهدارنده نباشد. توجه کنید که روغن آرگان روغن ارزان قیمتی نیست، پس آن را به صرفه مصرف کرده و هدر ندهید!

اگر شما از روغن آرگان برای پوست و موی استفاده کرده و نتیجه گرفته اید، مدت زمان و روش استفاده از آن را برای ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

 

مطالب دیگر در تبیکال:

مصرف کافئین، از فایده تا ضرر

محصولات مرتبط در تبیکال:

کرم نرم کننده سابرینا مدل Argan حجم 240 میلی لیتر

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.